Antal: 0 | Pris: DKK 0,00 | Vis vogn | Tøm vogn | Til kassen   

Dårlige chefer skyld i stress

DR Nyheder 05. nov. 2009 08.57 Udland

  
  
En britisk arbejdsplads med 1000 ansatte kan hvert år spare 250.000 pund (25 mill. kr.), hvis de gør noget ved medarbejderes stressproblemer.
 
Det viser en ny britisk undersøgelse fra "The National Institute for Health and Clinical Excellence".
  
Storbritannien bruger en fjerdedel af sit sundhedsbudget på arbejdsrelaterede stresssygdomme, og hvert år går 13 millioner arbejdsdage tabt på grund af stress.
  
Godt gået
Undersøgelsen viser, at dårlige ledere er den suverænt største årsag til de psykiske problemer på arbejdspladsen.
  
Men i følge forskerne er løsningen enkel:
- Man kan ikke undervurdere vigtigheden af at sige "godt gået" til sine medarbejdere.
     

Det siger Professor Cary Cooper, der er ekspert i psykologi fra Lancaster University, og som har udarbejdet løsningsforslag i forbindelse med undersøgelsen, til BBC.
  
Ved at give medarbejderne ros, positiv feedback og tillade fleksible arbejdstider kan stress blive reduceret med en tredjedel.
 
Få hjælp hos Bram & Sander til målrettet ledertræning i opmærksomt nærvær og anerkendende kommunikation.
Åbne kurser og individuel træning.
Kontakt partner, specialist i ledelse og stress, cand.psych. Mette Bram, mb@bramsander.dk, tlf.: 40 96 36 24. 

 


Copyright © Trainingconsult - All Rights Reserved.

CMS - Content Management System by Media2.